یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

هتل عباسي اصفهان

۱ بازديد

هتل عباسي اصفهان

 

 

 

شايد ندانيد، كهن ترين مهمانسراي جهان كه همچنان پابرجا و قابل استفاده است در ايران قرار دارد. 

مكان مجللي كه به هتل عباسي مشهور است در اصفهان واقع شده و قدمت اين هتل 300 ساله و با شكوه به دوره حكومت صفويان باز مي گردد و نشانگر هنر اصيل ايراني مي باشد. 

هتل عباسي را به اين علت كهن ترين هتل دنيا مي دانند كه ساختمان آن بر بازمانده هاي بناي اوليه بنا نهاده شده و مي توان گفت كه اين كاروانسرا به همان سبك و سياق اصيل، مرمت شده است. 

امروزه بسياري از گردشگران، جهانگردان، مورخان و معماران شناخته شده دنيا، هتل عباسي را يكي از زيباترين هتل ها و مهمانسراهاي دنيا مي دانند. 

تاريخچه هتل عباسي

هتل عباسي، در سال 1106 هجري قمري به فرمان سلطان حسين صفوي، آخرين پادشاه خاندان صفويان در مجاورت مجموعه اي از مدرسه، بازار و باغ به عنوان كاروانسرا ساخته شد كه آن را به مادرش تقديم كرد. به همين علت اين كاروانسرا را در ابتدا كاروانسراي مادر شاه مي خواندند.

مدارك و اسناد موجود نشان مي دهند كه اين كاروانسرا تا آخرين سال هاي دوران حكومت صفويان استوار و پابرجا بوده و از آن براي پذيرايي و اسكان مسافران استفاده مي شده است. پس از حمله افغان ها به ايران تمامي اين مجموعه از جمله كاروانسراي آن، رو به ويراني گذاشت. 

بيمه ايران، در دهه 1330 هجري شمسي، مرمت و نوسازي هتل را آغاز كرد و سرانجام، هتل عباسي در سال 1345 مجدداً افتتاح شد.

آنچه كه اين هتل را ارزشمند كرده است، تلاش براي حفظ اصالت آن و استفاده از همان عناصر و الگوهاي كاروانسرا بر اساس معماري ناب دوره صفويه مي باشد. همچنين تركيبي از ويژگي هاي سبك معماري قاجار، چيدماني شگفت انگيز و فوق العاده زيبا را در مهمانسراي مجلل عباسي بوجود آورده است.

امكانات هتل عباسي

مهمانسراي عباسي داراي 225 باب اتاق، سوئيت و آپارتمان است كه شامل اتاق هاي معمولي يك تخته و دو تخته، چشم انداز و پرديس، سوئيت هاي معمولي، قاجار، صفوي، سبز و نيز آپارتمان دو و سه خوابه بوده و همگي اتاق ها مجهز به سيستم هاي ايمني و مطابق با استانداردهاي روز دنيا مي باشند. نماي استثنائي و زيباي باغ و گنبد فيروزه اي مدرسه چهارباغ منظره اي بديع را براي اتاق هاي مشرف به باغ به ارمغان مي آورد. سبك معماري قاجار و صفوي در برخي از سوئيت ها، از عناصر طراحي داخلي آنها به شمار مي آيد كه در كمتر هتلي در جهان مانند آن را مي توان ديد.

مهمانسراي عباسي داراي رستوران هاي متعددي از جمله رستوران چشم انداز، چاي خانه سنتي، سفره خانه سنتي، كافه تريا نقش جهان، سالن صبحانه و رستوران چهلستون مي باشد كه در آنها غذاهاي ايراني و بين المللي سرو مي گردد.

 

جاذبه هاي گردشگري در شهر اصفهان
جاذبه هاي گردشگري در استان اصفهان
جاذبه هاي گردشگري در سايت ويلاجار
منبع :  سايت ويلاجار


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.